Tuesday, December 29, 2015

مرغ تو فری

طرز تهیه

در یک پیرکس بزرگ یک لایه پیاز که میتونه خیلی هم ریز نباشه زیر بچینید. تکه های مرغ رو روش بچینید. هر نوع سبزیجات مورد علاقه روش بریزید. لزومی نداره خیلی ریز کنید. ریز خورد کردن هم وقت میگیرد و هم از اون مهمتر خاصیت سبزیجات بیشتر میره. در یک لیوان کمی نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران  و رب در صورت علاقه بریزید و به اندازه نصف لیوان آب جوش که همه چیز حل شه. این مایع رو روی مرغ و سبزیجات بریزید. نصف یا یک لیموترش هم روی مرغها بچلونید خوشمزه میشه. در ظرف رو سفت با فویل آلمینیوم ببندید و در فر به مدت ۱ساعت و ۱۰ دقیقه در حرارت ۳۷۵-۴۰۰ درجه فارنهایت بپزید. 

سبزیجاتی که من معولا استفاده میکنم: هویج و کدو. هویج و آلو. آلو و برگه زردآلو. هویج و سیب زمینی. یا هر ترکیبی که در دسترس باشه. با برخی ترکیبات مثل هویج و آلو، رب انار هم خیلی مرغ رو خوشمزه میکنه. برای اینکه رب انار متمرکز روی بعضی مرغها نمونه اون رو هم با بقیه مواد در آب جوش رقیق کنید.

تبصره: این مرغ رو من نسبتا ساده و البته زیادی سالم درست میکنم. بزرگترها خیلی مزه اش رو ممکنه دوست نداشته باشن (یعنی خب با مرغهای چرب و چیلی و خوشمزه که خیلیها تو ایران بهش عادت داریم فرق داره خب)

تبصره ۲:‌ ما معمولا این مرغ رو یا با پلو میخوریم یا خالی (احیانا با نان) یا به صورت ساندویچ. برای بچه بد غذامون اگه کدو و هویجش رو له کنم تو ساندویچ راحتتر میخوره و معمولا متوجه نمیشه.

عکس از دیروز. اولین غذا در خونه جدید :) مزه اش بهتر از قیافه اش شده بود!

No comments:

Post a Comment