Wednesday, December 30, 2015

لوبیا پلو در پلوپز

مواد لازم

۱ پیاز
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
لوبیا سبز یخ زده یک بسته
رب گوجه
۳ پیمانه برنج
ادویه

طرز تهیه

مایه لوبیا پلو رو طبق معمول درست کنید. پیاز رو سرخ کنید، گوشت چرخ کرده رو هم سرخ کنید. نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین و زیره و رب و زعفران و هر ادویه مورد علاقه رو اضافه کنید و لوبیا را هم اضافه کنید. اگه در حین سرخ کردن گوشت مواظب به هم نچشبیدنش باشین دیگه میتونین به مایه کاری نداشته باشین تا ۱ ساعت که کامل بپزه. 

برنج را با همون مقدار همیشگی آب و نمک و روغن بریزید در پلوپز (اگه مایه آبدار شده، آب برنج رو کمتر بریزین که شفته نشه) و وقتی که آب برنج چیده شد مواد رو همونجا تو پلوپز بریزید و با پلو قاطی کنید و بذارین پلوپز بقیه کارش رو بکنه. مایه پخته شده لوبیا پلو رو همون اول کار هم میشه ریخت توی برنج و آب، من یک بار امتحان کردم بد نشد، ولی اگه صبر کنید آبش چیده شه به نظر من یه کم بهتر از آب در میاد.

یک خوبی این کار اینه که میشه مایه رو بیشتر هم درست کنید و در یخچال نگه دارین و دو بار پشت هم یا مثلا به فاصله یک روز لوبیا پلوی (تازه!) بخورید :)
(تبصره: به این میگن کلک مشهدی که من یه رگش رو دارم!)