Saturday, January 2, 2016

قورمه سبزی با سبزی خشک در زودپز

مواد لازم

گوشت تکه ای ۱ کیلو
۱ پیاز متوسط
تره، جعفری، شنبلیله خشک
لیمو عمانی ۴-۵ عدد
۱ کنسرو لوبیا قرمز

طرز تهیه

سبزیهای خشک رو در یک ظرف گود بریزید و روش آب بریزید.
در زودپز پیاز خورد شده را با روغن سرخ کنید. بعد گوشتهای تکه شده را کمی سرخ کنید و با یک کفگیر سوراخ دار سبزیهایی که در آب خیسانده شده اند رو از آب جدا کنید و در قابلمه بریزید. نمک و فلفل و زردچوبه و لیمو عمانیهای سوراخ شده را هم اضافه کنید و کمی آب (نیم تا ۱ لیوان) به مواد اضافه کنید و در دیگ زودپز را بگذارید. با حرارت متوسط صبر کنید تا درجه حرارت زودپز به ۲ برسد و بعد زیر گاز رو کم کنید (درجه ۲-۳). به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید تا گوشت و سبزیها پخته شوند. بعد با احتیاط دیگ زودپز را باز کنید. من معولا برای سریعتر شدن کار از آب خنک استفاده میکنم. دیگ رو درون سینک میگذارم و آب روش میریزم تا همه بخار تخلیه شه و بعد در زودپز رو باز میکنم. دیگ رو به روی گاز با شعله متوسط برگردونید، کنسرو لوبیا را بهش اضافه کنید و بسته به اینکه چقدر آب خوشت باید چیده شود روی قالمه در باز یا نیمه باز یا بسته بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بپزید که لوبیا هم قاطی بشه. من معمولا آب کنسرو لوبیا رو هم اضافه میکنم که لعاب خوبی میده. ولی اگه خورشت آبدار شده آب کنسرو رو اضافه نکنید.

No comments:

Post a Comment